Already in love! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Koning - WaarBenJij.nu Already in love! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Koning - WaarBenJij.nu

Already in love!

Door: irisdekoning

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op het moment zit ik op het balkon met een wijntje samen met Jannemiek en Rebecca heerlijk te genieten van het zonnetje en het uitzicht over de zee en Tafelberg.
Deze twee dagen waren nogal hectisch, alsof we al weken onderweg zijn! Op het moment zit ik al meer dan 36 uur zonder slaap, wat je onderhand wel gaat zien :/ Ik vermijd spiegels op het moment.. Met het gebrek aan slaap, de zeer oncomfortabele houding en het verschrikkelijke eten op onmenselijke tijden niet meerekenend, ging de vlucht toch voorspoedig. ( vooral door de keuze uit honderden films en tv-shows waarvan ik dan ook met dankbaarheid de halve vlucht van gebruik van heb gemaakt )
De douane was echter niet helemaal zoals gewenst, aangezien ik iets te eerlijk was en had gezegd dat we kwamen om vrijwilligerswerk te doen. Bij het woord ‘werk’ zie je meteen de alarmbellen bij ze rinkelen en vragen ze je meteen het hemd van het lijf. Ze kijken je aan alsof je van plan bent een moord te gaan plegen en proberen er dan ook alles aan te doen om je niet binnen te laten. Ze hebben hun best gedaan, maar we hadden helaas toch alle benodigde documenten bij ons. Met tegenzin zetten ze toch een stempel in ons paspoort, maar niet zonder met een moordende blik te zeggen dat we de gevangenis in gaan als we echt zouden gaan werken. Welcome to Africa!
Echter, wanneer je naar buiten loopt, ben je alle drama van de vlucht vergeten en de moeheid verdwijnt spontaan. Geweldig: palmbomen, bergen, strand en heerlijk weer. Kortom: Hemels.
Aangezien ons vrijwilligersproject pas over een paar dagen begint, verblijven we nu eerst bij vrienden van mijn ouders. Ontzettend aardige en gastvrije mensen! Met de auto werden we opgehaald door één van hen, waardoor je meteen werd geconfronteerd met de Afrikaanse rijstijl. Ten eerste rijden ze aan de linker kant van de weg in plaats van de rechter en ten tweede heeft meer dan de helft van de bevolking zijn rijbewijs gekocht in plaats van gehaald..
Na een hele rondleiding en veel tips over wat wel en niet te doen, kwamen we uiteindelijk bij hen thuis aan. Ik moet toegeven, ik had niet verwacht dat het er hier zo mooi en luxe zou zijn. Wel moet je uitkijken met de ramen, aangezien er nog wel eens een baviaan naar binnen kan komen als je hem open laat.. Alsof bavianen niet genoeg huisdieren zijn, zijn er ook pinguïns een stukje verderop. Hier zijn we dan ook even naartoe gewandeld. Geweldige beesten, vooral omdat we net in het vliegtuig Happy Feet 2 hebben gekeken haha. Morgen gaan we de bikini’s, zwembrillen en onderwatercamera’s meenemen en gaan we daar eens even zwemmen.
Kortom, ik vind het hier nu al geweldig!

  • 02 Februari 2012 - 19:05

    Annemarie Uitt.:

    Ha die Iris, wat goed dat je reis voorspoedig verlopen is. Nu eerst een beetje bijtanken, en dan kan het allemaal gaan beginnen. Leuk dat je al bij de pikkewijnen bent wezen kijken, wat stinken die beesten he? ;-)
    Geniet nog even van de rust, van over een paar dagen mag je er tegenaan! Veel plezier, en groetjes aan Pieter en Faan!
    Liefs, Annemarie

  • 02 Februari 2012 - 20:43

    Rox:

    Iris! Ben jaloers! Wat klinkt t nu al helemaal geweldig! Ben blij dat je dr veilig bent aangekomen en meid geniet ervan! Vind t ook super dat je een .waarbenje.nu hebt aangemaakt, heb t vanmiddag nog naar je gewhatsapped toevallig! Maarja dat lees je toch pas als je terug bent! Miss you already! Loooove xx

  • 02 Februari 2012 - 21:04

    Andreea:

    IRIIIIIS <3<3 omg wat ziet dat er mooi uit !! super nice :D wel voorzichtig zijn iriiiis!! ik denk dat mensen dat niet genoeg kunnen zeggen tegen jou haha maar have fun en enjoy! :D

  • 02 Februari 2012 - 21:52

    Mar Uittenbogaard:

    zucht ( dat woord typ ik de laatste tijd blind)... leuk verhaal Iris. Het overkwam ons lang geleden ook, die eerste ervaring met Afrika. Wij werden ook afgehaald en reden over de snelweg. Ik dacht, heee een vuilnisbelt. bleek het een township te zijn. en verderop... mensen met boodschappentassen langs de snelweg, op een hun dooie gemak wandelend. een komplete cultuurschok. Geniet ervan en we hopen nog vele verhalen van je te horen.
    groetjes
    Mar

  • 02 Februari 2012 - 22:05

    Kayleigh:

    Iirriiissss!!! IK ben zooo jaloers!! Zit hier in de kou in Engeland en jij bent gewoon heerlijk in South-Africa. Misschien ga ik in de zomervakantie nog wel zoiets doen als dat kan!!
    Klinkt echt kei leuk, strand, palmbomen en pinguings!! Hoewel ik wel een beetje bang zou zijn voor die bavianen!!
    Heeeel veel plezier de komende daagjes nog!! xxxxxx

  • 03 Februari 2012 - 20:39

    Daddy:

    zeg eh........moeten we niet een beetje gaan werken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n werkvakantie. Nou ja, wij blijven wel een beetje afzien in de kou hier.
    Iris; geniet met volle teugen en heb een geweldige tijd.
    Liefs voor Pieter en Fanie.

  • 03 Februari 2012 - 20:59

    Mammalin:

    Ha liefie, fijn om je stem even te horen via de telefoon! Die van mij was wat minder....
    Ik zie jullie helemaal voor me, lekker in de zon, genietend van het mooie uitzicht! Wat een contrast met hier: er ligt hier nu 10 cm sneeuw... Ook prachtig!
    Geniet maar volop en leer ontzettend veel van alle ervaringen! Een hele dikke knuffel voor Pieter en Fanie en en een dikke smakkerd voor jou!

  • 04 Februari 2012 - 11:24

    Quinten:

    Told you, you would love it!! Those Piguins are awesome:D!!! Have a lot of fun! We miss ya(L)!

  • 11 Februari 2012 - 10:12

    Willy:

    Iris! Jeetje ik heb al een aantal verhalen in te halen.. Dacht "goh hoe zal het met iris zijn", kom ik erachter dat je potver in Zuid-Afrika zit! OF ALL PLACES.. Goed, ik kan je alleen enorm veel plezier en succes wensen voor dit grote avontuur. Wat een ervaring en een hoop verhalen ga jij mee naar huis nemen, stoer hoor!! Heb je een afrikaans telefoon nummer toevallig? Of is je nederlandse gewoon bereikbaar? Whatsapp blijkbaar zowieso niet :D dat heb ik al geprobeerd.

    Dikke vette knuffel en kus,
    Willeke xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Volunteerwork and backpacken in South Africa!

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2012

Full moon

06 Maart 2012

Still alive!

16 Februari 2012

the adventure of the Dutchies

10 Februari 2012

peace

05 Februari 2012

paradise
Iris

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 11302

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 April 2012

Volunteerwork and backpacken in South Africa!

Landen bezocht: