paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Koning - WaarBenJij.nu paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Koning - WaarBenJij.nu

paradise

Door: irisdekoning

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een twee geweldige dagen! Zoals gezegd zijn we de volgende dag weer terug gegaan naar boulders beach om met de pikkewijnen ( pinguïns ) te zwemmen. Jammer genoeg waren ze niet in het water, maar we hebben wel een geweldig dagje aan het strand gehad. Als echte avonturiers zijn we nog verder over de rotsen geklommen, sommige zo hoog dat we bang waren niet meer terug te kunnen.. Maar afgezien een paar schrammetjes zijn we er heel vanaf gekomen en hebben we wel veel meer pinguïns gezien dan de normale toerist. Je kon ontzettend dichtbij komen, alleen toen ik ertussen wou gaan liggen, had ik toch wel een grens overschreden. Dat deed ik dan ook maar geen tweede keer, omdat men waarschuwt dat ze ook flink kunnen bijten..
Het is echt geweldig dat we de eerste paar dagen bij vrienden verblijven, aangezien zij ontzettend veel weten van het land. We horen de geweldigste verhalen in het Afrikaans, waar je trouwens echt aan moet wennen. Het is een mix van kinderlijk Nederlands, Engels en Duits en eigen verzonnen woorden. Zo kunnen er nog wel eens misverstanden ontstaan, zoals toen Pieter in Nederland was. Iemand achter hem zat de hele tijd te toeteren terwijl Pieter niet door kon rijden door een verhuiswagen die voor hem stond. Hij stapte uit, ging boos naar de man toen en zei: ‘Als jij nog een keer toetert ga ik je neuken!’ Pieter snapte maar niet waarom die man hem daarna maar raar aan zat te kijken, want in het Afrikaans wordt met ‘neuken’, ‘in elkaar slaan’ bedoeld haha.
Toch wen je snel aan de taal, het is wat vermoeiend om dingen de hele tijd te begrijpen, maar het is te doen. Nou ben ik alleen gewend dat mensen mij nooit verstaan als ik in het buitenland ben. Heerlijk over andere mensen zitten te roddelen zonder dat ze begrijpen wat ik bedoel. Dat is hier dus niet het geval, waar ik dus al vaak de mist in ben gegaan :/
Het weer is hier echt geweldig; heerlijk zonnetje, blauwe lucht en een graad of 27. De eerste dag hebben we de zon alleen nogal onderschat, aangezien je niet merkt dat het zo hard gaat, omdat het ook stevig waait. Alle 3 zijn we ontzettend verbrand.. We hebben wel van onze fout geleerd en smeren ons nu momenteel ongeveer 20 keer per dag in met af en toe zelfs zonnebrand van factor 100! Hoe ik het dan nu nog voor elkaar krijg om zonneallergie te hebben is me echt een wonder..
Gister was helemaal geweldig. Jannemiek werd 19, dus dat moest flink gevierd worden. Na haar wakker te hebben gezongen en een heerlijk ontbijtje op het balkon te hebben gehad, zijn we met z’n 5en gaan rondtoeren. Eerst naar een lokaal marktje, waar ik het niet kon laten de Afrikaanse economie een handje te helpen: Een heel mooi, handgemaakt bijzettafeltje gekocht. Vraag me niet of ik al weet waar ik het neer ga zetten, want het antwoord is nee.. Na nog lang Cape Point gereden te zijn, een beeldentuin met ontzettend grote en mooie beelden te hebben bezocht en struisvogels te hebben gezien, zijn we heerlijk ergens langs te weg gestopt om te picknicken met een GEWELDIG uitzicht. De afgelopen dagen heeft Fanie elke dag voor ons gekookt, zo ontzettend lekker dat het misschien maar goed is dat dit maar voor een paar daagjes is, aangezien ik anders niet meer in m’n kleren pas..
Ook langs een geweldige surfplek gereden met golven waar je bang van wordt. Het was een paradijsje daar: Ontzettend hoge golven, heerlijke zon en surfdudes. Ik kon het daar wel eventjes volhouden. Daarna nog een heerlijke boottrip gemaakt naar Robbeneiland. Dit is echter niet het eiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten, maar is echt letterlijk een eiland met duizenden Robben. Geweldig gezicht! Laat de wind echter niet jouw kant op staan, want die beesten meuren een uur in de wind..
Hierna zijn we naar het hostel gegaan waar vandaag naartoe zullen gaan. Een geweldige plek, dichtbij het strand, maar zo ontzettend warm! 36 graden! Ik viel bijna van m’n stokje.. Het hostel lijkt een beetje op een surferskrot; een oud huis van hout en een ontzettende zooi van binnen. But I like it! Ter afsluiting van deze geweldige dag zijn we heerlijk uit eten gegaan. Een drukke en geslaagde dag!
I’m gonna miss it here!

  • 05 Februari 2012 - 09:46

    Annemarie Uitt.:

    Klinkt alsof je het prima naar je zin hebt Iris!! Fijn dat je zo geniet. Maar morgen gaat dan toch echt het werken beginnen, tijd om de andere kant van Zuid-Afrika te gaan ontmoeten. Heel veel succes morgen!!
    Liefs, Annemarie

  • 05 Februari 2012 - 12:01

    Mammalin:

    Klinkt allemaal geweldig!!! En wat hebben Pieter en fanie jullie enorm verwend! Wat een lieverds..., maar dat wisten we al.
    Ben erg benieuwd wat jullie werk gaat inhouden. Hou ons snel opde hoogte!
    Hier is het -20 's nachts. Ik heb net lekker een paar baantjes geschaatst op de sloot hier achter en vanavond eten we erwtensoep. De 11-stedentochtkoorts slaat toe in NL!

    Liefs,mam XXX

  • 05 Februari 2012 - 13:59

    Carolein:

    Klinkt heerlijk Iris! Wat fijn dat je zo enorm geniet. En dat wij op afstand met je mee kunnen genieten is erg leuk. Heel veel succes bij je nieuwe reisdoel, we volgen je op de voet. Liefs, Carolein en Rolf

  • 05 Februari 2012 - 16:41

    Manouk:

    mmmm...Iris, wat klinkt dit geweldig! En wat ben ik vet jaloers op jou met die pinguins:O!
    Heeel veel plezier en succes natuurlijk! Ik ga lekker al jou berichtjes lezen:)!

    <3

  • 05 Februari 2012 - 18:21

    Rox:

    Iriiishh supersuperleuk dat je foto's hebt geplaatst :D :D :D ziet er indd paradise-ish uit! heeeel veel plezier en succes morgen met je eerste werkdag!! <3

  • 06 Februari 2012 - 10:32

    Mar:

    wist je dat wij met Pieter en Fanie ook een bijzettafeltje hadden gekocht, tig jaar geleden. volgens mij smeren ze dat iedereen aan, lol. Inderdaad, goed voor de plaatselijke economie.
    groetjes.

  • 06 Februari 2012 - 18:23

    Inge:

    Wouw,klinkt goed en het ziet er geweldig uit....!

  • 09 Februari 2012 - 10:00

    Jolanda:

    Schitterende foto's en prachtig verslag, om jaloers op te worden!!
    XX Jolanda

  • 10 Februari 2012 - 01:06

    Ronen:

    He gek!! Ik wist helemaal niet dat jij naar zuid afrika!! Heeuuullll veel plezier daar! En blijf lekker verhalen schrijfen, wat mij betreft maak je nog wat hakuna matata tekeningen, en maak veel foto's!
    zorg er voor dat zuid afrika de nieuwe wereld economie wordt!
    Xx, ronen vanuit wellington

  • 19 Februari 2012 - 10:27

    Oude Buurman:

    Hallo lieverd. De oude buurman heeft met afgrijzen kennis genomen van jullie "strandwandeling". Het laatste teken in de vorige zin was een punt. Dat rijmt op: RUND! Ik dacht toch werkelijk , dat je iets meer van de wereld wist. Desalniettemin wens ik je nog een fantastische periode toe. Hou het heel. Groetjes Hans

  • 07 Maart 2012 - 21:11

    Hester En Querijn:

    Wauw Iris klinkt goed allemaal! Ik begrijp dat het een mooi land is om eens heen te gaan ook voor Querijn met al die dieren en lekkere golven. Leuk om mee te lezen! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Volunteerwork and backpacken in South Africa!

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2012

Full moon

06 Maart 2012

Still alive!

16 Februari 2012

the adventure of the Dutchies

10 Februari 2012

peace

05 Februari 2012

paradise
Iris

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 11296

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 April 2012

Volunteerwork and backpacken in South Africa!

Landen bezocht: